SEO chyby – které patří mezi ty nejčastější?
Obsah článku
Chcete-li, aby si k vám zákazníci našli cestu, musíte být vidět. A platí to i ve světě internetu. Aby vás vyhledávače snadno objevily, nesmíte podceňovat SEO. Jeho zlepšování pozitivně ovlivňuje celý web po všech stránkách. Jak tedy správně optimalizovat?
Bez analýzy to nepůjde
Na SEO je potřeba myslet už při tvorbě webových stránek. Nestačí totiž web jen spustit a čekat, že se objeví na předních místech ve vyhledávání. Tak to bohužel nefunguje. Ze všeho nejdřív je třeba provést analýzu klíčových slov. Bez toho, abyste věděli, co vaši potenciální zákazníci hledají, to totiž nepůjde. Právě analýza tak představuje základní pilíř pro optimalizaci. Inspirovat se můžete u vaší konkurence, omrkněte jejich web a zjistěte, jaká slova a fráze používají. Buďte konkrétní, příliš obecné výrazy mají sice velkou hledanost, ale zároveň je používá i velké množství webů. Přes velkou konkurenci se tak budete na přední stránky probojovávat jen velmi obtížně. Využívejte svá specifika – třeba místo, ve kterém působíte.
Kvalita vítězí nad kvantitou
Jen klíčová slova dnes ale nestačí. Vyhledávače jsou mnohem chytřejší než dříve, už totiž nerozpoznávají jen jejich hustotu na jednotlivých stránkách, ale zaměřují se i na kvalitu obsahu. Ten musí být pro uživatele dostatečně zajímavý a přínosný, nejedná se o žádnou výplň webu. Nevíte-li si s ním rady, obraťte se na odborníky z marketingových agentur – zkušený copywriter vám napíše perfektní texty jak po obsahové stránce, tak po té „technické“, včetně pravopisu a správného formátování.
Na rychlosti načítání záleží
Máloco pije návštěvníkům krev tolik jako pomalu se načítající web. V tomto případě rozhoduje o úspěchu či neúspěchu internetového projektu každá milisekunda. Potenciální zákazníci totiž bývají hodně netrpěliví a na nějaké čekání nejsou stavění. Pomalý web tak většinou znamená jejich rychlou cestu pryč – ke konkurenci. Rychlost načítání má však vliv nejen na tržby, ale i na SEO. Podle ní totiž vyhledávače hodnotí kvalitu webu a určují pozici stránek ve výsledcích vyhledávání. Tak ji nepodceňujte!