Špatná optimalizace webu aneb Proč padáte v pozicích ve vyhledávání Googlu?
Dostat se na přední příčky pozic Googlu je cílem mnoha firem a společností. Být vepředu totiž znamená být vidět. Vyhledávač však hodnotí jednotlivé webové stránky podle mnoha faktorů, které mají přímý vliv na jejich zobrazení. Co tedy dělat v případě, že jste zaznamenali citelný propad?
Čím je to způsobeno?
V první řadě je dobré zjistit, zda pozice opravdu spadly nebo je to způsobeno samotným měřičem (např. Rank Trackerem). Zkontrolujte také své analytické nástroje. Pokud jste žádnou chybu nenašli a vše nasvědčuje tomu, že se pozice skutečně zhoršily, je třeba se zaměřit na optimalizaci vaší webové stránky. Pravděpodobně bude totiž chyba v samotném webu. Je na první pohled patrné, o jaký druh stránky se jedná? Obsahuje všechny potřebné informace? Je zákazníkům jasné, kdo jste, co nabízíte a proč by měl nakoupit právě u vás?
Zaměřeno na obsah
Obsah je král! Každý, kdo se pohybuje v online marketingu, tak ví, že bez kvalitního a unikátního obsahu nemohou vaše stránku dobře fungovat. I kdyby se nějakým zázrakem vaše žádané klíčové slovo dostalo mezi první pozice, pokud přijdou na váš web zákazníci a nenajdou zde kromě vašeho výrobku či služby nic dalšího, obchod neproběhne. Nehledě na to, že algoritmus Googlu hodnotí relevantnost webu právě na základě toho, jaké informace na svých stránkách nabízí. Věnujte tedy zvýšenou pozornost obsahovému marketingu. Co všechno je jeho součástí? Každá kategorie i jednotlivý produkt by měl obsahovat text s co nejvíce relevantními informacemi. Čím více toho zákazníkům sdělíte, tím větší je šance, že se rozhodnou právě pro váš produkt. Velkým přínosem je také samostatná sekce se články, které mohou čtenářům pomoci při problémech spojených s vaším oborem podnikání. Pokud jim budete pravidelně předkládat unikátní a relevantní informace, nejenom, že se vyčleníte z vaší konkurence, ale také vyhledávače vás budou hodnotit pozitivněji.
Pokud si nevíte rady s tvorbou obsahu, vyplatí se kontaktovat online marketingovou agenturu. Ta vám může nabídnout komplexní řešení nejenom s textem na webu, ale také v oblasti PR, sociálních sítí nebo SEO optimalizace.