Marketingové mýty – nevěříte jim i vy?
Obsah článku
Mýty jsou všude kolem nás, setkáváme se s nimi prakticky na každém kroku. Bohužel se nevyhýbají ani marketingu. I kolem něj koluje spousta lží, kterým mnozí lidé věří – někteří dokonce natolik, že je šíří dál. Které patří mezi ty nejčastější a je na nich alespoň něco málo pravdy?
Špatná reklama, taky reklama
Začněme tím nejčastěji zmiňovaným tvrzením, které říká, že špatná reklama je taky reklama. Jedná se však o naprostý mýtus. Negativní reklama představuje velkou pohromu, má nepříjemné dopady na povědomí o značce a její následky se velmi obtížně a dlouho odstraňují. Žádná firma, která se chce na trhu dlouhodobě udržet, si nemůže dovolit, aby ji lidé viděli v negativním světle. Se špatnou reklamou nejen rychle vyniknete, ale také rychle zaniknete. Takže tudy cesta opravdu nevede.
Předpokládáte, že znáte zákazníky
Mnoho obchodníků se domnívá, že ví nejlépe, co zákazníci chtějí. Myslí si, že jsou stejní jako oni, a že když se něco líbí jim a jejich pár známým, líbí se to logicky i ostatním. Nemají tak potřebu si o svých klientech nic dalšího zjišťovat. Nemohou ale dělat větší chybu. Abyste je opravdu poznali, musíte s nimi neustále komunikovat a získávat tak od nich informace a zpětnou vazbu. Ptejte se na jejich názory, postoje, preference, naslouchejte tomu, co vám zákazníci říkají a co potvrzují svými činy. Bude se vám to hodit nejen pro public relations.
Marketingové aktivity lze oddělit
Myslíte si, že jednotlivé marketingové nástroje od sebe můžete jednoduše oddělit, protože spolu navzájem nesouvisí? Pak se velice mýlíte, v současném online marketingu totiž všechno souvisí se vším. Chcete-li tedy dosáhnout patřičných výsledků, musíte všechny složky, ať už se jedná o SEO, PPC, obsah nebo design webu, vzájemně propojit a vnímat je jako jeden celek. Marketingové aktivity je třeba chytře nakombinovat a dokonale vyladit, aby přinesly zasloužené ovoce – tedy trvalou hodnotu a měřitelné výsledky. Se správným „mixem“ si nechte poradit od profesionálů, reklamní agentury nejlépe vyhodnotí, co bude fungovat. Tak přestaňte zbytečně plýtvat těžce vydělanými penězi!