Podnikáte na vlastní adrese? Tohle vás může nepříjemně překvapit
Obsah článku
Ve chvíli, kdy zakládáte společnost, se nevyhnete ani nutnosti zajištění jejího sídla. Jde totiž o povinnou položku, uvedenou v obchodním rejstříku. Řada začínajících podnikatelů nemá finance na svou vlastní kancelář, takže problém vyřeší jednoduše zapsáním své adresy, případně adresy přátel či příbuzných.
Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých možností a jak neudělat chybu? Tomu se budeme věnovat v následujícím článku.
Sídlo společnosti u kamaráda – ekonomicky výhodné, jinak nepraktické
Je pravdou, že tato možnost vás nestojí prakticky nic. Možná jen lahev dobrého vína nebo večeři v restauraci. A při zápisu svého domova nepotřebujete ani to. Jasnou nevýhodou je nemožnost oddělení osobního a pracovního života. Nezáleží na tom, že ve skutečnosti podnikáte jinde. Nespokojení klienti i obchodní partneři vás budou hledat právě tady. A objevit se může i exekutor, jemuž často k příchodu stačí jedna opomenutá upomínka. Nulové náklady se tak velmi rychle rozplynou v jiných nepříjemnostech.
Pronajatá kancelář jako řešení? Spíše ne
Chcete si ušetřit potíže? Zapište si jako sídlo firmy výrobní provoz či kancelář v okolí. Ovšem máte-li obojí jen v pronájmu, zbystřete. Ve chvíli, kdy se budete muset z jakéhokoliv důvodu přestěhovat, vás čeká i nepříjemné martyrium v podobě úřední změny sídla. To vás nebude stát jen čas, ale také nezbytné soudní poplatky.
Navíc ne vždy jsou provozovatelé ochotní vám dát souhlas k zapsání používané adresy do obchodního rejstříku. A pokud k tomu přece jen svolí, chtějí zpravidla jednorázový poplatek nebo dokonce vyšší nájemné. Mnoho začínajících podnikatelů si však nemůže dovolit ani běžný nájem, natož zvýšenou taxu, což nás obloukem vrací opět k bodu jedna.
Kancelář nemusí být jen fyzická, stačí i ta virtuální
Rádi byste výhody stálé adresy a rozumné finanční náročnosti spojili v jednu? Pak vám bude určitě vyhovovat virtuální adresa. Nezáleží na tom, kde ve skutečnosti podnikáte. Na vašich vizitkách se může objevit atraktivní název pražské či třeba brněnské ulice, což vás v očích mnoha klientů pozvedne nejméně o úroveň výše. Do takového sídla nemusíte nikdy vstoupit, a přesto vám přinese celou řadu výhod.
Prověření poskytovatelé těchto služeb vám totiž nepronajmou jen kancelář jako takovou, ale postarají se i o všechny další dostupné služby. Zaplatit si můžete například za:
- Řešení pošty – na místě se vždy najde někdo, kdo zásilky určené vám přebere. Zvolte si frekvenci jejich zasílání (on-line třeba skrze Českou poštu) a nemusíte se bát, že byste něco důležitého zameškali.
- Návštěvy úřadů – některé úkony lze vyřídit pouze v místech, kde vaše společnost sídlí. Ani kvůli tomu však nemusíte cestovat přes celou republiku. Profesionálové vše vyřídí za vás.
- Konferenční místnost – určenou pro pořádaní firemních schůzek, setkání s klienty apod. Zaplatit lze i za asistentku, servírovanou kávu apod. Nikdo tedy na první pohled nepozná, že je vaše kancelář pouze virtuální.
Samozřejmostí je také řádné označení, vyhovující všem úřadům. Nikdo vás nebude popotahovat za chybějící označení na budově či přímo dveřích. V porovnání s klasickým pronájmem kanceláře jsou vynaložené náklady opravdu nízké, ovšem komfort nesrovnatelný. I při stěhování provozovny nebo změně kanceláře budete spadat stále pod jeden a tentýž finanční úřad. Pracovat tak můžete dle libosti – třeba na Mallorce a přitom nepřijít o výhodu stálosti svého sídla, která působí pozitivně jak na úřady, tak i na potenciální klienty a obchodní partnery.
A mimochodem, virtuální sídlo v Praze nebo v Brně rovněž snižuje možnost kontroly ze strany finančního úřadu, a to jednoduše proto, že společností, které zde sídlí, je opravdu hodně a není v silách jedné party úředníků pravidelně obcházet všechny.
A kam se obrátit, pokud chcete pomoci od skutečných odborníků? Jake-James.cz vám sídlo na zvolené adrese zprostředkuje už za jeden den. Vše tu vyřídíte jednoduše on-line, ovšem s veškerým potřebným servisem.